top of page
  • הילה הוכמן

טוטסי, המעדניה של הג'ינג'ית מיודפת

עודכן: 28 במאי 2020


לא בקלות אני מוסרת את המתוקים שלי.. חשוב לי לבחור בפינצטה את אותם אנשים שיעבירו אותם הלאה, שיציגו אותם באהבה, שיתלהבו ויעריכו את העבודה וההקפדה, שידעו לשמור עליהם בתנאים אופטימליים, שידעו להסביר ממש כמוני על כל ממתק, שישמחו .בהם.

לכן כשעניתי לטלפון באותו יום הייתי מעט חשדנית. אמנם לקוחות אהובים שידכו ביננו ואכן חיפשתי נקודת-מכירה גלילית.. היא סיפרה לי על החנות שזה עתה נפתחה במרכז חדש, שעזבה את עסקיי הקייטרינג אחרי שנים ואני דמיינתי אותה אישה בשנות השישים לחייה, שחורת שיער..

לקח לי כמה זמן עד שהסכמתי להניע את האוטו ולצאת צפונה עם המשלוח הראשון. פחות משעה נסיעה מפרדס-חנה ואני שם. נכנסת לחנות - איך לא אמרת לי שאת ג'ינג'ית??? - הייתי מגיעה מיד.

זה נהפך לתחביב שלי, ללקט נשים ג'ינג'יות, אחיות שלי אהובות שאוכל הוא התשוקה שלהן. ג'ינג'ים בכלל, נשים גרגרניות במיוחד. זה השבט שלי! זר לא יבין.

הדוושה נלחצת בקלות. רק קופץ לי לתודעה הסנדביץ' האלוהי או מאפין הלימון וזהו-תוך יום יומיים מתפנה לו זמן ואני מביאה את המשלוח בעצמי.

מבלה שם שעות, מתענגת על כל ביס, פוגשת אנשים שאני מכירה ממליון ואחד מקומות ואיכשהו פתאום צצים להם בפתח החנות במעין קסם, ולמרות תוכניותיי - לטייל באיזור למשל- בסופו של דבר אני נשארת עד סגירת החנות.

בספריית ספרי הבישול הנהדרת שלה (רעיון אדיר לאספנים - פתחו מקום ופנו ספריה שלמה) נמצא ספרון ממתקים משנות השישים עם מה שככל הנראה הוא המתכון הראשון שפורסם בארץ למרשמלו, זאת אומרת מארשמלו, ז"א קציפת קולן

הסנביצ'ים האלוהיים של טוטסי... ממרחים נהדרים שהיא מכינה לבד, בשר וגבינות משובחים ויד אוהבת. צריך לטעום כדי להבין. סנדביץ' טוב זו אומנות :)

לאכול אותו מול הנוף הזה - זה בונוס.

והמתוקים שלה! הפנפורטה משובצת פירות יבשים ואגוזים ומכילה באהבה גם את התפוזים המסוכרים שלי. לוקחת לי פרוסה או שתיים מהפלא של העיר סיינה בואכה יודפת.

מאפין הלימון כה יפה, לקח לי זמן עד שטעמתי גם ממנו. אחרי הכל זה בסך הכל מאפין. ...מכירים את זה שנותנים ביס במשהו תמים והעיניים נפערות כמו בסרט מצוייר? הדבר הזה עסיסי ולימוני חמצמץ ומלא שקדים ופיסטוקים טחונים. אחרי הפעם הראשונה פינטזתי עליו שבועות.. המלצה חברית- קחו כמה הביתה. הם נשמרים טוב כמה ימים.

ויש גם טופי קרמל.

פריך.

מתפצח.

מצופה שוקולד

עם שקדים.

וחמוצים תוצרת בית וקפה משובח ומבחר מוקפד של מעדניה של אישה שאוהבת אוכל, אוהבת לארח ואוהבת להאכיל, שמבינה ויודעת וחוקרת ולומדת ועושה הכל באהבה גדולה.

הממתקים שלי מצאו שם בית וזה ואני מצאתי חברה ואחות.

טוטסי מטבח מעדנייה

מרכז בואכה יודפת, בכניסה לישוב יודפת, צמוד ליער הקופים

פתוח בכל ימות השבוע:

ראשון - חמישי 09:00 - 17:00 שישי 09:00 - 15:00 שבת 10:00 - 17:00

לסיום מזמינה אתכם לדפדף עוד קצת :

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page