top of page
  • הילה הוכמן

מרמלדת חזרת + מתכון = פסח מתוק עוקצני!

עודכן: 28 במאי 2020


לפני כשנתיים במסגרת שיתוף פעולה כייפי במיוחד עם שוק הנמל יצרנו סדרה של מרמלדות ירקות שוק. אחת האהובות עלי היתה מרמלדת סלק ג׳ינג׳ר שהקסימה אותי בצבע שלה ובחרפרפות המתוקה והזכירה לי משהו שאני אוהבת במיוחד - חזרת! מיד ידעתי שיהיה לזה המשך חגיגי ;)

חיכיתי לשורש החזרת שיצוץ לקראת החג אבל הירקן שלי גרשון, כפרה עליו, אמר שאלו יצוצו רק רגע לפני החג (והרי צריך זמן לניסויים וטעימות ויבוש ואריזה...) לכן עברתי להתיעצות תיאורטית עם כל מי שחשבתי שתוכל לנחש מה יקרה לשורש החזרת בבישול. לבסוף איילת לטוביץ הזכירה לי שוואסבי הוא למעשה סוג של חזרת.. הופה! 

והיו גם תקלות בעלות מראה מכושף במיוחד..... 

יש לה נטיה לגלוש ולהשפריץ לכל עבר לזאתי!

ונוצרה גם גרסת הסנטר פיס - מרמלדה משפחתית שמוגשת למרכז השולחן ונפרסת לפרוסות דקיקות... דיווחו לי שזה הולך מצויין עם המנה העיקרית :)))

יצקתי אותה לכלים אנגליים של ג׳לי משנות השלושים, ידעתי שיום אחד יהיה להם שימוש שיצדיק את הקניה !

אבל כל הטיזינג הזה לא שווה בלי מתכון! 

אז הנה הוא לפניכם, בול בזמן לשולחן החג.

אפשר לצקת את המרמלדה למסגרת של 20/30 סמ׳, לחתוך כשמתייצב (לחצו עם האצבע כשהיא קרה), ליבש יום יומיים ולגלגל בסוכר, או לכלי זכוכית, סיליקון או פלסטיק ולחלץ למחרת בעדינות. 

גם אם תצקו אותה לכלי זכוכית ולא תחלצו - זה יהיה פשוט נהדר.

מרמלדת חזרת - הילה הוכמן

חשוב לפני שמתחילים להכין את כל המרכיבים שקולים ומדודים מראש, כדי שנוכל להתכז בהכנה עצמה שדורשת את כל תשומת הלב... החומרים: 300 גרם סלק קלוף וחתוך לקוביות  230 גרם מים או מיץ תפוזים 1/8 לימון (קליפה והכל) 80 גרם גלוקוזה 21 גרם פקטין 80 גרם סוכר 40 גרם מיץ לימון או 3 גרם מלח לימון מעורבב בכף מים 500 גרם סוכר 15 גרם וואסאבי (כף וחצי) או יותר אם רוצים אקסטרה חריפות

טוחנים את הסלק הלימון והמיץ כשתי דקות בבלנדר למשחה חלקה.

אם צריך אפשר לעצור באמצע, להוריד פנימה את חתיכות הסלק שנדבקו לדפנות הבלנדר ולטחון שוב. ** שוקלים את הגלוקוזה בסיר גדול (כשלושה ליטר). ** בקערית קטנה שוקלים את 80 גרם הסוכר והפקטין ומערבבים. ** מכינים בכלים בצד סוכר שקול, ווסאבי ולימון. ** מכינים כלי זכוכית או תבניות סיליקון ליציקת המרמלדה או לחילופין מסגרת מתכת בגודל 20X30 מונחת על משטח סיליקון או נייר אפיה. 

ההכנה: מוסיפים את הסלק הטחון לסיר עם הגלוקוז ומבשלים עד שמתחמם מעט, בשלב זה מוסיפים פנימה את תערובת הפקטין-סוכר וטורפים היטב בעזרת מטרפה. כשהתערובת רותחת מוסיפים פנימה את הסוכר. מבשלים על אש בינונית תוך בחישה רצופה עד שהתערובת מגיעה ל 106 מעלות. מכבים את האש ומוסיפים מיד את הלימון והוואסאבי. בוחשים היטב ומוזגים לכלים שהכנתם. זהירות - לתערובת הארגמנית נטיה לגלוש.. אפשר להנמיך את האש אם יש צורך. יש לה גם נטיה להחרך אז בחשו בהתמדה.. משאירים לילה לקירור (אם משתמשים במיץ לימון יתכן שתצטרכו לחכות עוד יום-יומיים להתיצבות), מחלצים בזהירות מהתבניות או לחילופין חותכים לקוביות. מגלגלים בסוכר ומשאירים יום-יומיים ליבוש.

חג שמח וחרפרף לכל!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page